Sunday, October 2, 2011

NASIB...

boleh caye ke nasib nie ditentukan oleh sesorang yang dipanggil BOSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......perlu kah aku percaya semua itu...namun disebalik konflik itu ada seorang insan yg telah aku anggap sebagai abang kandung ku sendiri ingin menolong aku...dengan berbekalkan pangkat sebagai supervisior @ pic mampukah beliau menolong aku...tpi aku tidak mempunyai kabel sebesar wayar elektrik...aku cuma kosong..tpi aku percaya bahawa abang aku mampu menolong dalam nasib aku ini...plzzzz...tpi aku sudah banyak terhutang budi dengan beliau..malah aku menjadi segan dan malu...tpi pe kn daya beliau tetap menganggap sebagai adik nya...aku seperti dibela oleh beliau..aku cukup berterima kasih kepada beliau...aku x tahu hendak membalas budi baik beliau dengan apa...cuma yg mampu aku buat adalah mengikut sahaja semua kata2 beliau...bagi aku memang aku x nak duk kt tempat jin bertendang...beliau pn x nk kehilangan aku kerana beliau sudah selesa dengan aku...adakah BOSSSS tetap dengan penderiannye...kata2 beliau 'nak malu ape nya mana ada abang baik dengan ko menyusahkan lagi ada xda2 isnin mlm datang atau pun siang isnin pagi kita jumpa B**** kak** hang tu mesti support hang punya don kuatirlah....'kata2 nya penuh tersentuh ati aku...namun de lg 'ada kabel anak sapa kata xda ko nak kabel lagu abg bolih carikan janji nak datang ari isnin'...sampai aku menitiskan air mata tanda penuh terharu...tq abang...saya akan ingat sampai bila2...

Tuesday, September 27, 2011

Bertahun...

dah lama aku x update blog aku nie...aku agak dh jdi mcm nie kot....
\




harap2 x la...

Friday, August 5, 2011

Semakin....

Sampai bila aku mau menunggu...bila boleh aku mendapat jawapan yang sahih..semakin hari semakin idop dalam tekanan....mengerti la...adakah seperti habis madu sepah di buang...ohhhh x mungkin...


Wednesday, August 3, 2011

Keseorangan...

Bersahur keseorangan,,,,berbuka pun berseorangan...hanya bertemankan meggi yang lazat....


aku perlukan seseorang disamping aku...aku rindu kn sipolan nie....fakkkkkkkkkkkkkkkk

Friday, July 22, 2011

OH!!!! My Dream

Setelah bertahun-tahun aku bersabar...Bermacam-macam dugaan yang aku terima dari teman-teman yang sudah memilikinya...Dulu aku tersilap langkah tpi sekarang semuanya berubah apabila aku hampir bekerjaya..Aku sabar dengan hati yang terbuka...Tidak aku sangka pada 08/07/2011 iaitu tarikh keramat impian aku menjadi kenyataan yang membuat aku bangga dengan diri aku sendiri..Tapi bangga itu cuma sekejap sahaja...Aku membuktikan diri aku ini boleh mendapatkan sesuatu apa yang aku idamkan selama bertahun-tahun lamanya...Aku cepat mengambil kesempatan yang ditinggalkan oleh orang disekeliling aku...DAN INI LAH HASILNYA ATAS KESABARAN AKU YANG AKU PENDAMKAN SELAMA INI iaitu PSP..
(yeah aku berjaya)

Tapi bukan setakat itu je...Aku punya psp ini sudah bertukar Owner nya...Baru 3 hari aku menggunakannya,sekarang sudah bertukar owner nya...Owner yang terbaru ialah gengster dari Kedah...Orangnya sungguh budiman dan macho...
(iaitu anak saudara kesayangan aku..beliau sedang khusuk
bermain game bola..)

Monday, July 11, 2011

SUARA HATI KE PUNGGUNG.......



Ye dulu memang aku sanjung tinggi kamu..Memang aku anggap kamu sebagai kawan baik aku walaupun kita jauh berbeza umur..Aku suka dengan sikap kamu yang pemurah,baik hati,penyabar,dan jujur dalam membesarkan anak-anak kamu..Jujur aku cakap aku memang suka akan sikap kamu itu yang membuatkan aku jauh berubah kalau hendak dibandingkan dengan diri aku yang dulu..Aku anggap kamu adalah sebagai hero aku dan mentor aku sehinggakan semua perbuatan aku cemas dikawal oleh perasaan aku..
Semua arahan dan percakapan kamu akan aku turuti sehinggakan aku tidak pernah membantah..Aku sanggup melakukan apa sahaja demi kamu kerana kamu adalah mentor aku...Ye mungkin orang lain dan kamu x tahu pe yang tersirat dan terbuku didalam dada aku ini...Hanya tuhan sahaja yang tahu..Aku sungguh senang bila bertemu dengan kamu..Malah perasaan kawan itu hilang dari dalam diri aku ini...Aku memang TABIK kamu...Kamu lah yang TERBAIK bagi aku..








TAPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
kenapa kamu balas kepercayaan aku macam itu sekali...Apa yang sudah membuatkan kamu begitu benci kan aku????Adakah kerana seorang perempuan yang aku kenalkan kepada kamu????Adakah kerana aku bersikap kurang ajar terhadap kamu???Adakah aku memceritakan hal peribadi kamu kepada orang lain???Atau pun kamu atau aku ada perasaan cemburu???Tapi kenapa???Ikatan yang terjalin pun atas dasar kawan sahaja...Boleh perasaan cemburu itu hadir dalam diri masing-masing...Kalau nak diikutkan memang aku tidak pernah
sesekali menceritakan hal peribadi kamu kepada orang lain..Setahu aku pulak,aku siap bangga-bangga kan kamu lagi didepan khalayak kawan-kawan aku yang lain..Kalau hendak cakap pasal perempuan mustahil la seorang kawan yang sungguh baik dan rapat bergaduh hanya kerana perempuan yang tidak dikenali oleh kamu.. Sampai sekarang aku binggung memikirkan jalan penyeselesaiannya..Aku tidak pernah pun hendak menyalahkan kamu dalam hal ini...Malah aku sanggup datang bertemu kamu untuk memintak maaf dari kamu...Tapi kamu tidak ambil peduli...Aku hendak bertemu dengan kamu dan cakap hal yang sebenarnya tetapi kamu menyelak dari aku..kenapa???Aku tidak sanggup untuk dimalukan didepan orang ramai..Ini kerana setiap teguran aku, kamu akan buat tidak hendah saja...Terasa dihati aku ini...Tapi aku tidak berputus asa...Aku tetap juga dengan pendirian aku ini untuk menegur kamu dan bercakap dengan kamu seperti sedia kala..Aku tetap menuggu kamu dengan hati yang terbuka ini...Aku mahu kan diri kamu yang baru aku kenal dulu...Kerana kamu aku jadi begini..Aku nak dengar gelak tawa kamu yang dulu...SEKIAN.......






p/s:ini ikhlas dari hati aku tok seseorang di ALAM IKATAN SDN BHD....

Monday, July 4, 2011

Berjaya????(Part 1)

(nie gambar semasa beliau tengah bahagia)


Samsul seorang yang bertubuh kecil di tempat kerja nya...Namun dengan tubuh kecilnya 2 dia
sungguh rajin ditempat kerja nya dan disenangi oleh kawan2..Beliau mempunyai seorang kawan baik..Kawan nya 2 sungguh baik dengan Samsul sampai kemana saje Samsul pergi pasti kawan baik nya 2 akan mengekori nya..Bos dan kuncu2nya sungguh senang hati bila menyuruh Samsul membuat kerja..Tapi kerajinan Samsul 2 tidak disenangi oleh beberapa puak yang
menggelarkan dirinya PUAK JILAT....Sampai kawan baik nya 2 sanggup join PUAK JILAT 2...Maka hubungan Samsul dengan kawan baik nya 2 tiba2 renggang..Malah tidak bertegur sapa..Sekarang nie Samsul tinggal berseorang di opis..pergi minum pun berseorangan..Desas desus menyatakan Samsul putus hubungan dengan kawan baik nya 2 hanya kerana orang tengah yang suka melaga2kan kawan..Orang tengah 2 merupakan salah seorang ahli dari PUAK JILAT tersebut...


TAMMAT...

(dapatkah Samsul memulihkan semula hubungan dengan kawan baiknya 2 dan menghapuskan PUAK JILATdari tempat kerjanya.)

p/s:nantikan sambungan dari part 1 ini...



Friday, July 1, 2011

sampai bila??????

sampai bila dye x nk tegur aku?????

esok????

lusa????

minggu depan????

bulan depan???

atau tahun depan???

Tuesday, June 28, 2011

Maafkan aku....

seminggu berlalu .
ternyata aku masih belum tenang .
setiap hari ku dibayangi beliau.





susah .
payah .
perit .
derita .



tenanglah wahai hati...

Wednesday, June 22, 2011

Bercelaru.....

selamat hari bapa????kat sape aku kena ucapkan???aku nie de lagi ke bapa???memang kena ucapkan ke??
sape bapa aku???

arghhhhhhhhhhhhhh........arghhhhhhhhhhhhhh.......bercelaru otak aku memikirkan benda 2..fuckkkkkkkkk..
aku nk anggap dye bapa pn dye x sudi....arghhhhhhhhhhhh....g mati la..mulut aku je ckap mcm 2 tpi ati
aku tetap teringat akan dye walaupun dye dh bnyk melukakan aku dengan bnyk cara...ah konek lalu...

Thursday, June 16, 2011

??????




HATI TERSIKSA TAPI RINDU.......


Monday, June 6, 2011

Mulut....

Aku rse aku rela berkawan dngan babi lg dri aku berkawan yg mmpunyai mulut macam sial...lg sial dri sial...mulut mcam anjing...x tau tutup...puki pnye orng..dye ingt bagus sngt ke..dye x tau aku pnye la back up dye slme nie...tbe2 dye wt mcm babi mcm 2...aku x pnh pn nk ungkit pe2 pn...tbe2 mulut dye 2 mcm anjing kurap..sedar la dri 2..dh la tua..ble2 mse je akan mampos...pantat...



Wednesday, June 1, 2011

TERPAKSA....

Suatu ketika dulu diri ko selalu disanjung tinggi oleh aku.Senyuman dari mulut ko tidak penah
lekang bila bertemu dengan aku.Aku sungguh berasa amat senang hati bila bersama dengan ko..
Bagi aku,ko la sahabat sejati aku yang tiada pengganti sampai bila-bila.Kalau ko dalam
kesusahan maknanya aku juga dalam kesusahan juga.Ko dengan aku mungkin tidak boleh dipisahkan lagi.
Bermacam-macam cerita dan berita tentang ko yang aku dapt dengar,namun aku tetap ingin
berkawan dan medampingi ko.Setahu aku,aku tidak penah untuk melukakan hati ko petah lagi untuk
menceritakan hal peribadi ko kepada orang lain.Persahabatan kita hanya sekejap sahaja.Ko
berubah sekelip mata.Sedangkan aku tidak tahu pe puncanya.Setiap kali berselisihan dan ko
passti tidak menghiraukan aku lagi.Kenapa mencampakkan aku jauh kedasar luatan yang terbentang luas,
kenapa meletakkan aku jauh dipenjuru yang gelap??Sedangkan aku sudah menegur ko dengan tulus ikhlas hati ini.
Aku faham ko sekarng ini mempunyai masalah,tapi kenapa buat aku macam ini..Aku mempunyai hati
dan perasaan juga separti mana manusia lain.Hari demi hari silih berlalu.Perangai dan sikap
ko masih tidak berubah.Macam-macam cara aku telah lakukan namun semua itu gagal.Adakah
ko hendak suruh aku berhenti untuk mengingati ko.????Bagi aku unutk melupakan ko cukup payah
Bagi ko memang senang kerana ko sudah mempunyai pe yang ko hendakkan..Aku hanyalah sebatang kara
di tempat itu.Setiap hari aku akan berurusan dengan ko.Mustahil begitu senang untuk aku melupakan
ko..Lagipun bila aku bertemu dengan ko aku akan teringat kenangan-kenangan indah yang penah ko wujud
kan untuk aku.Mungkin perasaan ego ko telah menguasai diri ko itu sehingga ko berubah dengan begitu drastik.
Walaupun seribu kali ko membenci,namun seribu kali jugalah aku akan cuba mengingati ko dan aku tidak akan putus
asa untuk menegur ko.Bagi aku,ko lah yang telah mencorakkan dunia aku supaya aku menjadi lebih baik.
Ko lah mentor bagi kehidupan aku ini.Kenapa dalam diri aku ini masih mempunyai perasaan 'TERPAKSA'..
Sekarang ini aku bukan terpaksa untuk melupakan ko tapi aku memang tidak boleh melupakan ko..
Dalam diri aku ini mempunyai sebahagian daripada diri ko.Sudah begitu sebati.Setiap hari aku menanti
pelawaan dari ko,setiap hari aku tunggu teguran ko,setiap hari aku menanti gelak tawa ko,setiap hari aku
tunggu gurau senda ko..Sampai sekarang masih belum ada perubahan lagi.Adakah "TERPAKSA" aku ini
akan menjadi kenyataan..Sebab aku tidak ingin TERPAKSA ini..Selagi nyawa aku dikandung badan,aku akan
cuba sedaya upaya untuk memperbaiki hubungan persahabatan kita ini...KERANA KO LA SAHABAT SEJATI AKU...dan terima la lagu ini khas untuk ko....(tiada kena mengena yang hidup mahu pun mati...hanya sekadar cerita kosong..)



video

Thursday, May 12, 2011

Luah

Buat waktu skrng nie aku x pndai la nk luah kn mcm mne...slme nie cuma ku pndam kn dlm hati je...

Klu nk diikutkan bnyk sngt la bnde aku nk luah kn...tpi aku x pndai smue 2...kng de plk orng yg ckp aku nie kuat ckp belakang...so baek aku pndam kn nye..kn senang..gila pn aku nnti...

Tuesday, May 3, 2011

KEJADIAN....





Diriku sial????itu la h yg selalu diungkapkan oleh Abdul kepada diri nya..boleh percaya ke dengan
perkataan sial 2..Namun Abdul tetap percaya dengan perkataan sial 2.ini kerana orng disekeliling
nya selalu beranggapan Abdul pembawa sial...kini Abdul tidak mempunyi kawan..
pada mula nya Abdul mempunyai kawan tidak kira usia..Abdul lebih suka berkawan dengan orng yg
lebih tua dari nya..kadang kata2 kesat jgak yg Abdul lempar kn kepada kawan2 nya itu..
sehingga kawan2 Abdul tidak ingin berkawan dngan nya lagi..dlu hubungan Abdul dengan kawan nya
itu bagai isi denngan kulit..namun sekarng bagai aur dengan tebing..malah pda suatu pg abdul
mndapat ebuah mesej yg menyatakan dri nya sial..Abdul sngat sedih dn hampa..kini di tmpat
keja Abdul di taman kn oleh sebuah laptop yg usang..mana tak nya...tiada seorng pn yg berani
mendekati Abdul kerana takut dnegan sial nya itu..kini Abdul di pulau kan....mujur la lptop
usang 2 dapat meneman nya...lptop usang 2 lah tmpt Abdul meluah kn rasa berbuku dihati nya..
kini Abdul keseorngan...

Friday, April 29, 2011

kisah!!!!!

Abdul menjenguk ke luar jendela smbil merenung juah ke hadapan...Abdul memikirkn masa depan nye..adakah gelap atau pn cerah???Abdul smkin bingung kerana setiap ari Abdul menerima tekanan yg bertubi2 sehingga la Abdul terpaksa mengambil cuti bekerja..Abdul pernah meluahkan perasaan nye kepada si dia..namun si dia membalas dengan penuh kehinaan...Abdul akur dngn semua 2...namun abdul tetap tidak mahu berputus asa kerana beliau beranggapan dia adalan ultraman yg unggul...Abdul tidak mempunyai kasih sayang yg secukup nye...Abdul berharap masa depan nye sungguh cerah bg menyara diri nye yg kurng memuas kn ati...tpi wt pe nk wt smue 2...dia kn ultraman...ahhaahahah...fakkkkkk....

Monday, April 25, 2011

aku rindu dengan caramu *AI*I...

setiap kali aku bersama mu kenapa jantung ku berdegup laju..adakah aku rndu dngan
cara mu ataupn aku telah jatuh ati dngan mu..???
tpi x mungkin kerana kita berbeza darjat..
aku tau dri mu hanya memandang ku sebelah mata kerana diriku ini begitu hina bg mu..
cara mu yg dlu tlh mndidik ku mnjadi seorng yg pnyanyang,..
aku telah myanyangi mu dngn setulus ati ku..namun bila hadir oRng ketiga
diri mu sudah berubah dngan skelip mata..sikap mu tehadap ku telalu jauh berbeza..
dlu diri mu sungguh berharga terhadap ku..aku sungguh senang tiap kali bersama mu
tidak kira wktu wlaupun aku tngh brkerja...sekarang aku sudah tidak dapat merasai semua itu..
pabila pulang, diri mu hanya melabuhkan badan keatas sofa yg empuk..tidak mempedulikan aku
yg sungguh mengambil berat tentang mu...aku begitu syg kn mu..sehingga aku snggup wt pe sje untuk mu..
smpai kn aku snggup x de dripada mu tiada..pe saja yg pernah diungkapkn oleh mu aku akn cuba sedaya upaya
aku tok tunai kn..knp dengan hadir nya orng ketiga itu kamu snggup mmbuang aku begitu jauh
ke dasar lautan yg luas terbentang..???aku pn muskil...sedang kn orng ketiga 2 aku yg kenal kn
kepada mu..aku rasa brsalah plk kpda diri ku ini..aku begitu bodoh..klu la aku tau semua ni
akn berlaku aku tidak akn kenal kn orng ketiga kepada mu..aku cuma ingin kn kasih sayang
daripada mu saja..2 saja..aku x pnh pn meminta lbh dri 2..tpi kini aku mula sedar mengharap
daripada orng yg x sudi begitu pyh..seprti mengharap bulan akn jatuh ke riba..tpi
aku akn mngingati cara mu yg dulu smpai la hembusan nafas ku yg terakhir..lg pn jarak umur antar
mu ng aku jauh lebih berbeza...2 bkn penghalang nye...ini janji aku trhadap mu,aku akn menyanyangi
diri mu dn cara mu hingga mati..aku begitu syg kn mu...OH *AI*I!!!!


Monday, April 18, 2011

Perubahan yang amat ketera...

Dulu sllu jgk kuar minum ke mkn ke skli...klu aku x tnggu dye,dye yg tnggu aku...tpiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii skrng g pn x nk dh...pe tah lg pelawa...

Sunday, April 17, 2011

Cuba mengformat fikiran...

Walaupun sudah beberapa kali cuba mngformat fikiran aku nie namun masih tidak berjaya lg...knp aku masih ingt kn dye...dh mcm2 dye wt kt aku...aku msih leh bersabar tpi knp aku x tinggal kn dye je trus...tiap2 ari kne getah....

Thursday, March 24, 2011

GAY????

Kisah Abdul seorng anak yatim..bpa nya mnggal sewaktu Abdul bljar di sebuah kolej..Abdul penah meluah kn perasaan nye trhadap seorng wanita..nmum wanita itu mnolang perasaan Abdul dngn ati trbuka..sekarang Abdul x de tmpat bermanja..Abdul skrng nie tlh brkja di ibu kota..ditmpt kje Abdul brkawan dngn orng yg jauh lbh tua dri nya..namum Abdul ttp trus kn jua..Abdul brkenalan dngn seorng duda ank brpe tah..persahabatan nye sngguh akrab..bkn stkt di tmpt kje namun di rumah persahabatan nya trlalu akrab..lg pn Abdul tlh mnganggap seperti abah nya sndri..mklum la si Abdul nie x de abah dh...tetapi Abdul nie x pnh pn ckp pe2 kt si duda nie krna Abdul tkt di cop sbgai gay..sedang kn Abdul cuma ingin kn kasih sayang dri seorng abah je..smasa kecil Abdul tidak penah pn dpt kasih syg itu..malah disepak terajang lg.oleh keluarga nya..skrng nie Abdul sngguh gembira dpt berkawan dngn si duda 2..tapi adakah orng ramai akan cop Abdul nie gay????(tah la pe cite nie..aku pn dh x phm..)

Tuesday, March 15, 2011

ANAK BUANGANKAH????(part 2)

Setelah mendapat pnggilan talefon dri ayah nya(konon la)Abdul dngan perasaan gembira nya telah pulang ke umh..sesudah smpai de rumah Abdul dngan macho nya mengecas henset kesayangannya itu..kerana henset itu la lah yg bnyak menyimpan rahsia nya..Ayah angkat nya x abis2 menelifon Abdul kerana risau tentang nya..Tepat jam 9pm Abdul kuar untuk brtemu kwn2 lama nya yg sdah lama tidak bertemu..Abdul mula berasa seronok dapat melepak dengan kawan2 nya itu sehingga tidak perasan yang jam telah menunjukkan pukul 2 pagi..Dengan perasaan gembira Abdul pulang ke rumah untuk tidur..Sampai je kt umh Abdul dikejutkan dengan suara yang amat garang..Abdul mengagak sesuatu benda buruk akan berlaku..Rupanya memang sangkaan Abdul itu..Abang Abdul yang macam orang gila telah mengamuk x tentu pasal..Abang nya itu mengajak Abdul bertumbuk..Dengan perasaan hormat kepada abang Abdul endah x endah je..Abang nya melulu ke Abdul dan menghayunkan sebijik tumbukan padu di kepala nya..Namun Abdul langsung x membalas nya..Abang nya rsa macam x cukup lalu mengambil sebilah kayu beluti dengan niat nya untuk memukul Abdul..Abdul redo je dengan kelakuan abang nya itu..Mak Abdul menghalang perbuatan abangnya itu lalu menghalau Abdul untuk kuar dari umh itu..Abdul dengan pasrah telah membungkus pakaian dan terus kuar dari umh itu..Dilubuk ati Abdul sungguh kecewa dengan tindakan mak nya yg menhalau nya kuar dri umh..Sebelum Abdul kuar dari umh itu abang nya sempat menuduh Abdul bahawa Abdul mengisap ais batu iaitu sejenis dadah..Kalau nak ikut kan abang nya lagi jahat dri Abdul..Pada malam itu Abdul telah menumpang diumh kawwan nya untuk tdo..Pada esok nya Abdul pulang ke bandar raya yg diduduki oleh warga2 berada..Namun hal yg demikian Abdul tidak mencerita kn hal nya kepada orng lain bah kn ayah agkat nya sndri...Namun abdul bertekad untuk tidak pulang lagi ke kampung nya itu keran beliau sudah di halau dan diusir oleh mak nya...SIAN ABDUL...











TAMAT

ANAK BUANGANKAH??(part 1)

Pada suatu hari Abdul yg dh lma menetap di kota raya ingn pulang ke kmpung hlaman..dlm p'jlan pulang ke kmpung hlaman pelbagai halangan dn dugaan yg tlah d'tmpuh nya..ssudah smpai di rumah Abdul dismbut dngn keadaan dingin skli..pe tah lg abg nya..pda sblh senja Abdul tlah mnerima pnggilan dri orng yg d'anggap ayah nya..mklum la Abdul sorang ank yatim..ayah nya menanya kn kesihatan dye..(bersambung)

Tuesday, March 8, 2011

SEJARAH NAMA PAHANG

Menurut buku yang ditulis oleh R.O. Windstedt nama Pahang pada mulanya ialah Inderapura. Pada suatu ketika Raja negeri Inderapura Makmur Shahbana ketika itu berhasrat menukar nama Inderapura Makmur Shahbana kepada suatu nama yang ringkas dan sedap di dengar. Beliau meminta Bendahara mencadangkan kepada rakyat jelata bahawa beliau akan memberi seuncang emas dan sepersalinan pakaian baru kepada sesiapa yang dapat memberi nama baru yang menarik. Beliau memberi tempoh selama tiga hari untuk orang ramai tampil ke istana mencuba nasib. Pada hari pertama tidak ramai yang datang ke istana. Kalau ada pun seorang dua. Raja Inderapura pula tidak berkenan. Masuk hari kedua jumlah yang datang berkali-kali ganda dari hari pertama namun semua tidak mendapat tempat di hati raja. Pada hari ke tiga datanglah dua orang sahabat karib ke istana ketika hari masih pagi benar. Ketika ditanya apakah nama yang hendak mereka berikan, kedua mereka berlumba-lumba bersuara.

“Hamba cadangkan nama Karma Sari.”
“Hamba pula cadangkan Margapura.”
“Karma Sari lebih molek.”
“Molek lagi Margapura.”
“Pilihlah Karma Sari!”
“Margapura!”
“Karma Sari!”
“Margapura!”
“Karma Sari molek!”
“Molek lagi Margapura!”
“Tengkorak hang!”
“Opah hang!”
“Opah hang!”

“Sudah! Sudah!” Tiba-tiba raja Inderapura mencelah,”Dalam banyak-banyak nama yang kamu sebutkan tadi, Beta amat tertarik dengan nama yang terakir kamu berdua berikan tadi, apa tadi… haaa? Opahang! Ya… opahang! Pahang sedap nama tu mulai hari ini beta namakan negeri ini dengan nama baru iaitu Pahang.” Demikianlah kisahnya.

Jam Budak Punk

Seorang budak punk mengajak kawannya datang ke rumah barunya. Dengan bangga dia menunjukkan ruang-ruang bilik dan hiasan rumahnya itu. Mereka berhenti di sebuah gong tembaga yang besar dan kelihatan menarik dan antik.

Kawannya bertanya, "apa benda ni? Kau budak punk pun boleh minat dengan dikir barat ke?"

"Menarik kan?" Jawab budak punk itu. "Ini bukan alat muzik lah bro. Ini jam bercakap."

"Jam bercakap?! Fuyohh! Bro, macam mana ia beroperasi? Sekarang pukul berapa, cuba kau demo sikit."

"Demo? Kau serius? Ok, tengok ni," kata budak punk itu lalu mengangkat gendang besi yg kelihatan berat sambil menghayun kuat menghentam ke tengah-tengah gong itu yg terus mengeluarkan bunyi yang kuat bagaikan boleh memecahkan gegendang telinga.

Tiba-tiba terdengar jeritan di sebalik tembok rumah sebelah, "Hoi!!! Kau dah tebiat nak mampus ke apa hah?!!! Dah pukul 2 pagi lah biul. Tak tahu nak tidur ke?!! Sewel punya budak!"

"Ah! Dah pukul 2 pagi daaah," jelas budak punk itu.
Kawan dia cuma garuk kepala masih blur dan terkedu lagi nak cakap apa-apa.

Umur Tinggal Enam Minggu

Seorang Lelaki tua memasuki bilik doktor untuk pemeriksaan fizikal tahunan. Setelah beberapa minit, doktor keluar dan berkata, "Harun, aku minta maaf, tapi kami mendapati anda menghadapi keadaan yang hanya memungkinkan anda untuk hidup 6 minggu sahaja lagi.

"Tapi Doktor," Harun menjawab, "Saya merasa sihat, saya tak merasa lebih baik dari tahun ini... Hal ini tidak mungkin benar. Apakah tidak ada yang boleh saya lakukan?"

Setelah beberapa saat, doktor berkata, "Ya, anda mungkin boleh ke spa kesihatan yang baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".

Harun bersemangat bertanya, "Dan itu akan menyembuhkan saya?"

"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akan membuatkan anda terbiasa dengan tanah."

Sakit hati..

Masa lapang aku tergadai dngan mmbuang mse di opis...skrng nie msa lapang aku x de lg..sungguh memilukan..maka aktiviti aku nie dh lme dilpekn..rndu sngguh ke bntal kesayangan aku..hahahhhahaha

oh bntal busuk ku...8 tahun x diservis...

Nasib....

Adakah nasib aku hujung bulan mcm nie...(yang kne sepak kepala)



pe la nasib nie...bsan dh aku...

Macam x de je....


Eh ari nie besday aku ke?????aku sndri pn x ingt smue 2...mklum la seumur idop aku x pnh pn smbut benda g 2..lg pn mcm x pnh dihargai oleh spe2 pn..sbb 2 aku x ambik tau smue 2...baek aku wt bodo je...tpi smbutan dri kawan2 facebook mmg best la...tpi hanya sekadar ungkapan je la yg aku dpt...x lbh dri 2..sadis aku...aku nk jgk rse mcm mne orng laen rse...dpt smbut besday ng family ng kawan2...pe2 pn aku ckup sng idop mcm nie..cheers....fak...

Monday, February 21, 2011

Anak negatif

Di suatu petang yang hening duduk sepasang anak-beranak membincangkan tetntang soal masa depan.

" Miya, mak harap bila kau besar nanti jadilah anak yang berguna....kau dah la tak de bapak. Bagi mak kau la satu-satunya harapan mak " ujar maknya dengan penuh konfiden

" bukan ke mak kantoi kene tangkap khalwat masa sekolah ?? " sambil tersenyum

" kenapa Biadap kau Miya, kenapa tanye soalan macam ni kat mak?! mak malu tau kalau-kalau jiran
terdengar, siapa yang cakap?? " maknya berang

" Siapa lagi kalau bukan atok..." sambil tersenyum

" ish atok kau ni nak mati ke. Alah, dulu masa mak jawab Spm pun tengah sarat mengandungkan kau juga. Nasib baik mak lulus, kira kau bawak tuah la.." maknya megah berbicara

" ye ke mak!!! kiranya saya ni anak haram la " miya yakin dan percaya

" Entahlah mak pun tak ingat. Nasib baik mak tak buang kau sebab mak sayangkan kau. Kau kene respek kebaikan mak kepada kau yang menjaga kau dari kecil hingga besar " sambil maknya mengusap rambut Miya

" oh ye ke mak, tak sangka saya ada mak macam ni, walaupun keji tetapi masih sayangkan anaknya. Saya sayang mak saya " peluk miya kepada ibunya

" mak-mak mana bapak kandung Miya, sejak kecil Miya tak pernah mengenalinya....mungkinkah dia seorang perajurit yang berkorban demi negara?? " tanya miya dengan yakin

" entah la, mak pun tak ingat. Ramai sangat. Mungkin bapak kau ramai kot. " sambil memandang keatas

" oh ye ke, happynya saya ada banyak bapak....yeahhhh!!! Besar nanti Miya nak kawin dengan ramai laki la macam mak. " miya meloncat-loncat seperti kera

Ibunya kelu seribu bahasa

P/s : lahirkan anak dari hasil benih daripada perkahwinan yang halal agar anak anda tidak terjangkit oleh anasir-anasir yang kurang sihat.

Sunday, January 9, 2011

KEJADIAN LAGI


Pada pukul 4.30 petang bersamaan 3.8.2010 aku diarahkan untuk pergi mnghantar adik aku ke kelas tambahan.Kelas tambahan itu diadakan di asrama sekolah kebangsaan purun.Semasa dirumah lagi keadaan cuaca amat merungsingkan.Tetapi kerana adik aku ingin jugak nk g aku terpaksa hantar jgk.Dalam perjalanan pergi aku ditiup angin yang sangat kuat.Dengan niat murni aku itu aku harunginya jgk.Setelah aku mnghantar aku ingin pulang ke rumah plk.Tiba2 angin begitu pelik sekali.Tiba disebatang jalan yang dihuni pokok yg sudah mati.Lalu pokok itu tumpang dan menghempap aku.Aku ingit aku dah mati wktu 2.Dengan ketabahan aku,aku keluar dari timbunan pokok kering itu.Aku mengangkat moto yg berada di timbunan pokok itu dan terus berlalu dri stu.Seingt aku de sebtang dahan yg cuba untuk menanduk kepala aku.Tapi aku sempat mengelak.Hebat x aku.De seorng cikgu yg sedang memerhati aku,tapi dye hanya melihat aku yg sedang kesakitan.Dye hanya Tanya aku ok ke x.Aku mngendahkan pertanyaannya,lalu aku blah dri stu.Mujur la tuhan masih ingin beri aku untuk idop lg.klu x,x tau la pe jdi kt aku.Aku hanya cedera ringann sahaja.Pokok 2 sungguh suir bg aku.Sekarang aku sungguh trauma trhadap pokok yg sudah mati..